fbpx
NFC als marketing tool

Dankzij nieuwe ontwikkelingen bij smartphones is het veel eenvoudiger geworden om een verbinding to maken tussen pieper en beeldscherm. Met het NFC-gebaseerde product Tagly maakt drukwerkintermediair Majime nieuwe marketingtoepassingen mogelijk.

Tijdens een inspiratiesessie van VIGC bij HP in Mechelen kreeg Diane Deneyer van Majime het idee om met NFC (Near Field Communication) nieuwe producten in de mark te brengen. "Iemand vertelde daar terloops iets over de NFC-technoIogie en ik wist meteen: dat is echt iets voor mij. Ik ben nooit gelukkiger geworden tijdens een event as toen bij VIGC."

Deneyer vertelt dat Majime klanten vooral wil ontzorgen. "Een drukkerij kan niet alles zelf in huis hebben en wij hebben een onafhankelijke positie. Het accent ligt op print, maar Majime biedt totaaloplossingen voor zowel online als offline." NFC past goed in de visie van Majime. Het is een techniek waarmee over korte afstand op een veilige manier informatie wordt overgedragen via een chip. Deze NFC-chips kunnen bijvoorbeeld in verpakkingen, POS, tickets, naamkaartjes en andere papierproducten worden verwerkt. "Er zijn inmiddels toepassingen in smartphones die het gebruik van NFC eenvoudiger maker. We hebben gekozen voor een product dat de retail versterkt. Retailers verkopen dit product aan hun eindklant." 

Met Tagly en Tagly Pro zet Majime zijn NFC-toepassingen in de markt. Het gaat om stickers die de klant op zijn product kan aanbrengen, waardoor gepersonaliseerde communicate van videoboodschappen tot productinfo, uitnodigingen tot call-to-actions of fotomontages op de smartphone verschijnen. "We zijn er al twee jeer mee bezig. VIGC heeft veel voor ons gedaan. Jos Steutelings was mijn motivator en Fons Put is altijd mijn partner in crime geweest. Dat is precies wat we nodig hebben: partners die ons ondersteunen om ons verhaal naar de klant sterker te maker. "

Artikel hier op PDF